Това състезание има за цел да насърчи младите европейци да създадат свои информационни кампании за нарастващата нужда от технически умения и за кариерните възможности, достъпни за гражданите с е-Умения.
Благодарение на подкрепата на Европейската комисия, индустриалните спонсори и медиите, състезанието Project Passion е достъпно за младите хора на възраст от 18 до 26 години, независимо от образованието им (било то гимназиално, професионално или висше). Участниците са поканени да създадат оригинална, нестандартна и иновативна кампания, която да покаже как е-уменията могат да подхранват новаторството, да ръководят креативността и да помогнат на младите хора да си намерят работа.
Разработките, които ще участват в състезанието, ще бъдат оценени от панел от експерти, включващ Жан Мари Дрю, председател на TBWA Worldwide; Филип Кайла, председател на изпълнителния борд на EURONEWS и Силви Лафарж, директор на отдел „Връзки с обществеността” към Microsoft. Победителите, заели първо място, ще получат 1000 евро и различни награди, предоставени от индустриалните спонсори.
Следвайки успеха на Седмицата на е-уменията 2010 и тазгодишната Европейска Седмица на е-уменията 2012 – инициатива на ГД „Предприятия и промишленост” към EK- ще бъде ръководена от DIGITALEUROPE и Европейската училищна мрежа. Кампанията се стреми да помогне на Европа – и по-конкретно на европейската младеж – да се възползва от най-добрите възможности за работни места, които дигиталните технологии предоставят.
Генералният директор на DIGITALEUROPE, Джон Хигинс, приветства стартирането на състезанието Project Passion:
“Технологиите остават основния катализатор за растеж, иновативност и конкурентоспособност в Европа. Въпреки кризата, технологичният сектор продължи да нараства през изминалите няколко години. Различни предприятия докладват затруднения при наемането и задържането на персонал с ИКТ умения. Все по-малко хора завършват образованието си с необходимите е-умения и все повече и повече хора се пенсионират. Това създава недостиг на е-Уменията в момент, в който Европа трябва да запази своите конкурентоспособност и привлекателност като регион.”
“Ние сме изключително привилегировани да разполагаме със съдийски панел, признат на високо ниво и представящ както академичната, така и индустриалната среда. Младежките разработки, които ще вземат участие в този проект ще бъдат разгледани и оценени от експерти от Сорбоната, INSEAD и LSE, както и TBWA, EURONEWS, Microsoft, Google и Nokia.”
“За нас това е начин младите хора да персонализират кампанията Седмица на е-уменията. Вярваме, че Project Passion е една вълнуваща възможност за идентифициране, показване и награждаване на младежкия талант. ”
Марк Дурандо, изпълнителен директор на ЕУМ, акцентира върху нуждата от силни инициативи, които да насърчават осведомеността:
„Искаме да ангажираме младите хора директно. Състезанието е направено така, че да им даде възможност да разкажат на своите връстници за е-уменията и по този начин да ги включат в самата кампания. Важно е да се поканят млади хора, като да вземат участие в кампанията и тяхната работа да бъде оценена и призната на най-високо ниво.”
Университетите, гражданите, компаниите и правителствата са поканени да се присъединят към борбата с безработицата, да научат повече за Project Passion и да се включат в Европейската Седмица на е-уменията 2012. За да помогнете за разпространяването на е-уменията в работен и личен план, посетете http://eskills-week.ec.europa.eu и потърсете начини да изградим нашето дигитално бъдеще заедно.